Опрос

Пользуетесь ли вы электронными деньгами?

Да, web-money
Да, яндекс-деньги
Да, и web-money, и яндекс-деньги
Использую другую систему
Не пользуюсь
Подорожчання "комунального проїзду" підніме ціни в маршрутках до 12-15 грн
Подорожчання "комунального проїзду" підніме ціни в маршрутках до 12-15 грн

У столиці з 14 липня значно зросте вартість проїзду в міському комунальному транспорті. Нова ціна на проїзд складе від 6 гривень 30 копійок, якщо користуватися проїзним квитком або безконтактної карткою. За разову поїздку доведеться заплатити 8 гривень.


Про це інформує прес-служба КМДА, повідомляє Дім Новин. Прокоментувати це малоприємне «нововведення» київської влади кореспондент Дому Новин попросив радника директора Київського метрополітену Наталю Макогон.


На питання про час прийняття такого рішення, вона пояснила, що розпорядження про подорожчання проїзду в міському транспорті було прийнято після обробки і аналізу фінансової звітності за минулий рік, яка була закінчена в кінці квітня. На підставі цього аналізу і було прийнято рішення про підвищення тарифів.


Коментуючи відсутність обговорення цієї ситуації в Київраді, яка навіть не розглядалося в його профільному комітеті, Наталя помітила, що зміна тарифів - прерогатива Управління цінової політики КМДА, яке розробляє нові тарифи, а для їх подальшого введення досить, за існуючими законами, лише підпису керівника міської адміністрації Віталія Кличка.


«Вісім гривень - це ціна тільки разової поїздки. Таку суму заплатять не більше 10-15 відсотків пасажирів. Велика частина пасажирів буде платити від 6 грн 30 коп - хто користується проїзними, і 6 грн 50 коп - ті, хто купить картки на 50 поїздок. І це буде основний тариф, за яким будуть приходити надходження в транспортне підприємство. Тобто новий тариф буде насправді відрізнятися від чинного всього на 1,5 - 2 грн », - уточнила вона.


Куди будуть вкладені кошти від підвищення тарифів і як розподілені, сказати можна буде тільки до кінця року, за підсумками роботи в 3 кварталі.


«Зараз транспортні організації намагаються вирішити дві основні проблеми: покриття витрат на подорожчали енергоносії і підняття до конкурентного рівня зарплат працівникам. Так як зараз, наприклад, в Київському метрополітені незаповнених являються понад 400 вакансій.


І якщо місця машиністів електропоїздів, які в середньому отримують зарплату близько 17 тис грн., Практично зайняті, то бажаючих зайняти вакансії рядового технічного персоналу, що одержує від 5 до 7 тисяч, не так вже й багато. Особливо, якщо врахувати, що робота в метрополітені вимагає високого рівня кваліфікації та відповідальності. Тобто чергу на цю порівняно малооплачиваемую роботу не вибудовується. Незважаючи на високий рівень соціальної захищеності наших співробітників », - пояснила радник директора.


«Швидше за все, кошти, отримані за рахунок підвищення тарифів будуть спрямовані на вирішення цих проблем», - зазначила вона.


Екс - заступник міністра інфраструктури Олександр Кава, до якого ми звернулися з проханням висловити свою точку зору на рішення мерії, вважає інакше.


«У нас на жаль чиновники дуже часто апелюють до економічної обґрунтованості вартості проїзду в комунальному транспорті. Насправді, якщо говорити про європейський досвід і досвід розвинених країн, то всюди такі перевезення - це планово - збитковий бізнес. Це те ж саме, що говорити про збитковість державних шкіл чи дитячих садків. Громадський транспорт - по суті частина міської інфраструктури, на що повинні спрямовуватися гроші з бюджету. Тому чиновники лукавлять, коли говорять, що що-то стало дорожче і ми змушені збільшувати ціни », - зазначив експерт.


«І це нормально, коли міський транспорт дотується. Наприклад, Варшава третину свого міського бюджету направляє на транспорт. Відповідно - підвищення таріфов- суб'єктивне політичне рішення керівництва про те, скільки городяни зможуть платити за проїзд, а скільки потрібно направити на це як дотації.


В принципі профіцит бюджету Києва дозволяє забезпечувати комунальні перевезення зі збереженням нинішніх тарифів. У нашій столиці великий потенціал для збільшення дохідної частини бюджету і краще б київська влада зосередилися на цьому, ніж на підвищенні вартості проїзду », - уточнив він.


«Врешті-решт у нас тариф не такий вже і низький, якщо розглядати не ціну разового проїзду, а скільки витрачають кияни на поїздки по місту. Наприклад в європейських країнах разовий проїзд дорогою, але при покупці єдиного проїзного ціна знижується істотно. Навіть за разовим квитком пасажир може проїхати кілька разів, тому що квиток діє 2 години. У нас же платять за кожну поїздку окремо.


За моїми приблизними оцінками кияни витрачають в середньому на проїзд за місяць від 900 до 1200 грн. Це від 8 до 10 відсотків їх середнього доходу. У Німеччині на такі витрати витрачають в середньому близько 4 відсотків », - зазначив Олександр Кава.


За його словами ,, подорожчання проїзду в громадському транспорті неминуче потягне за собою і збільшення ціни поїздки в маршрутках, можливо, навіть до 12-15 гривень.


«Дохід« Київпастрансу »в минулому році склав 1 млрд грн. І якщо припустити, що фінансовий дефіцит в комунальному транспорті - половина цієї суми, то для київського бюджету в 30 млрд грн. покрити цю нестачу не представляє труднощі. Столичному керівництву так і треба було зробити, а не піднімати ціну на комунальні перевезення відразу вдвічі », - підсумував експерт.


Джерело: dimnovyn.com